۱۳۸۷ مرداد ۹, چهارشنبه

عجیب تر از قصه Stranger Than Fiction

Killing Harold Crickعجیب تر از قصه

عجیب تر از خیال / رویا / تخیل / افسانه

نویسنده : زک هلم Zach Helm

کارگردان : مارک فورستر Marc Forster

بازیگران :

ویل فرل Will Ferrell  . . . در نقش . . . هارولد کریک

داستین هافمن Dustin Hoffman  . . . در نقش پروفسور ژول  هیلبرت

اما تامپسن  Emma Thompson . . . در نقش . . . کرن ایفل

مگی جیلنهال  Maggie Gyllenhaal . . . در نقش . . . انا پاسکال

کوئین لطیفه Queen Latifah  . . . در نقش . . . پنی اچر

محصول : 2006

کشور : امریکا

زبان : انگلیسی

رده : درام / فانتزی / رمانتیک

مدت : 113 دقیقه

نمایی از داستان : هارولد کریک سالهاست که زندگی آرام و یکنواخت و مجردی دارد ، اما روزی صدایی را در سرش می شنود که زندگی اش را روایت می کند . هنگامی که راوی خبر می دهد بزودی خواهد مرد ،  تصمیم می گیرد تا او را بیابد . . .

 This Film on IMDb

از اینجا و آنجا :

از سینمای ما :

شايد خيلي وقت ها همگي ما به اين‌كه از كجا اومديم، به كجا مي ريم، سرنوشتمون چه جوريه چه حوادثي در آينده براي ما اتفاق مي افته و ... فكر كرديم. زندگي هر آدمي مثل داستان يك رمان مي مونه كه بايد همين طوري ورق بزني و بخوني و بري جلو. توي عالم رويا مي شه داستان و تغيير داد، يعني انوجوري كه دوست داريم بعضي جاهاي داستان رو تغيير بديم . خيلي وقت ها سال‌هاي سال منتظر يه اتفاق هستيد ولي وقتي بهش مي رسيد كه ديگه خيلي دير شده. بگرديد تا نويسنده داستان زندگي تونو پيدا كنيد. شايد اگه پيداش كرديد داستان زندگي شما رو هم همونجوري كه دوست داريد تغيير بده. اينا مقدمه‌اي بود تا از فيلمي بگم كه توي تعطيلات ديدم و خيلي حال كردم ؛
« عجيب‌تر از رويا » اسم فيلميه كه توصيه مي كنم همه ببينيد. . . يكي از قشنگ‌ترين و جالب‌ترين عشق‌هايي كه تو فيلما ديدن . يه فيلم معنا‌گراي واقعي در غالب ساختار كمدي و درام كه خيلي تاثير گذاره. بازي عالي ويل فارل كه چند درجه بالاتر از همه بازي‌هاي عمرشه. شايد از معدود فيلم‌هايي باشه كه هم آدم رو مي خندونه و هم به  فكرمي اندازه. پس  از دستش نديد.

از جناب افشین ابراهیمی :

«عجيب تر از قصه» يک بار ديگر اثبات مي کند که پرداخت از سوژه مهمتر است و با پرداخت خوب مي توان هر ماجراي عجيب و بي منطقي را هم به نحوي جذاب روايت کرد. . .

مارک فورسترً کارگردان هم يک بار ديگر توانسته در اجرا اثري قابل قبول ارائه کند و دوباره خودش را به عنوان يکي از کارگردان هاي هميشه عالي امروز اثبات کند. فيلم به خوبي بين کمدي و درام تاب مي خورد و نمايش تصورات و شمارش هاي هرولد کريک (ويل فرل)، چه در ايده و چه در اجرا و چه در جلوه هاي ويژه بسيار خوب از آب درآمده است.
ويل فرل هم اين بار در يک نقش جدي، بسيار بهتر از تمام نقش هاي کمدي قبلي اش است و کاملاً شايستگي جايزه گلدن گلوبي که نامزد دريافتش شد را دارد. اما باز هم درخشان ترين اجرايش را در صحنه هاي کمدي، مثل شنيدن خبر قريب الوقوع بودن مرگش، ارائه مي کند.

۱ نظر:

  1. واقعا لذت بخش بود.
    زیبا...آرام.......و عالی....
    واقعا عین شراب کهنه شعر های ایرانی بود.
    سرمست کننده و لذت بخش....لطفا و لطفا بجای اینهمه فیلم تلویزیونی درجه 7 با زیرنویسای نامفهوم.....فیلمای درجه یک بگذارید مثل این....دوبار پشت سرهم دیدمش....چه بازی قشنگی.....همشون...همشون.....هالیوود عاشقتم........برای یه همچین آثاری...چه لذتی داشت منهم می توانستم تو همچین فیلمهایی و مخصوصا در همچین گروههاییی بازی کنم...با وجود همه چیز قطعا مثل یک لحظه مستی می توانست باشد.......متشکرم....راستی استثنازیرنویسش هم مشکلی نداشت......مثل زیرنویسای gemtv خوب و مفهوم بود....

    پاسخحذف