۱۳۸۷ تیر ۲۳, یکشنبه

شعبده باز The Illusionist


نویسنده : استیون میلهازر Steven Millhauser

کارگردان و فیلمنامه نویس : نیل برگر Neil Burger

بازیگران :

ادوارد نورتون Edward Norton . . . در نقش . . . آیزنهایم

پل جایمتی Paul Giamatti . . . در نقش . . . بازرس اوهل

جسیکا بیل Jessica Biel . . . در نقش . . . سوفیا

ریفس سیول Rufus Sewell . . . در نقش . . . ولیعهد لیوپولد

محصول : 2006

کشور : چک ، امریکا

زبان : انگلیسی

رده : درام مهیج رمانتیک و معما گونه

مدت : 110 دقیقه

نمایی از داستان : در اوائل قرن بیستم در کشور اتریش پسر یک نجار که به تردستی علاقه دارد و دختری اشرافزاده دلبسته هم میشوند اما مناسبات طبقاتی تحمل چنین رابطه ای را ندارد . . .

از دیگر وبلاگها :

مجله سینمایی س ی ن ت نوشته : خلاصه داستان: آيزنهايم ، فرزند يک خانواده نجار عاشق دختري اشراف زاده به نام سوفي مي شود. اما زماني که به خاطر اختلاف هاي طبقاتي و موقعيت اجتماعي دو خانواده ادامه اين ارتباط ممنوع مي شود، آيزنهايم اجباراً کشورش را ترک و براي کشف دنيا به راه مي افتد. ١٥ سال بعد آيزنهايم به کشور خود بازمي گردد در حالي که به عنوان شعبده باز شهرتي به هم زده است. در بازگشت در مي يابد که محبوب اش سوفي در شرف نامزدي با پرنس لئوپولد وليعهد امپراطوري اطريش-مجارستان است. رفتار گستاخانه و متلک هاي سر پوشيده او سبب مي شود تا پرنس لئوپولد اجراي نمايش هاي او را ممنوع اعلام کند. از طرف ديگر شعله ور شدن مجدد آتش عشق ميان سوفيا و آيزنهايم سبب مي شود تا مجادله اي بزرگ ميان دو رقيب در بگيرد.

Writeage نوشته : شاید بعد از خواندن ، طرح کلی داستان با خودتان بگویید این هم یک داستان معمولی عشق و هجران است اما نه. فیلم آنقدر هیجان در بیننده ایجاد می کند و فضا سازی ها آنقدر گرم و دیدنی است که براحتی گذر زمان را فراموش خواهید کرد.
یکی از مهمترین نقاط قوت فیلم، فضا سازی بسیار گرم و خاص فیلم است که بالشخصه کمتر در فیلمی دیده ام. این فضا سازی همراه با موسیقی بسیار درخشان و تاثیر گذار فیلیپ گلاس Philip Glass که دو هفته دیگر هفتاد ساله می شود توانسته حالتی مرموز، ماورایی و گرم به فیلم می دهد .

فیلم همچنین تعدادی از بهترین بازیهای سال ۲۰۰۶ را در خود دارد. ادوارد نورتون در نقش شعبده باز می درخشد. همچنین پل جیاماتی در نقش پلیسی که سایه به سایه اوست بازی برجسته ای دارد.

سینما پارادیزو نوشته : فیلم شعبده باز دومین ساخته فیلمساز جوان و نه چندان مطرح نیل برگر است(نایل برگر).فیلم یک اثر رمز آلود خوش ساخت است. فیلمنامه قصه و هوشمندانه اثر تا پایان فیلم مخاطب را جذب می کند . در تمام فیلم ، فیلمساز کلیشه های رایج (با توجه به تکراری بودن چنین سوژه هایی) را کنار می زند. سعی می کند در دام یکنواختی نیفتد و مخاطب را از یک فیلم خوب و سرگرم کننده بی بهره نگذارد.

جناب آرمان ری بد نوشته : ولی آنچه که فیلم در نظر داشت نمایش دهد حقه های شعبده بازی یا تردستی نبود...

فیلم از آن جهت شعبده باز نام گرفته بود که نشان دهد آنچه شعبده اصلی است و شعبده همه شعبده ها است عشق است.

زیرنویس نوشته : این فیلم ترکیب ایده الی است از قصه های عاطفی ، معمایی و درام تاریخی . بازی قدرتمند بازیگران هم از دیگر نقاط قوت فیلم است. ادوارد نورتون ثابت کرده است در ایفای همه نوع نقشی تبحر کافی را دارد . در این فیلم نیز نشان می دهد که می تواند شخصیتی محبوب و دوست داشتنی را خلق کند. جسیکا بیل نیز بازی کاملا متفاوت و زیبایی را در فیلم به نمایش می گذارد که توانسته مکمل بازی نورتون برای خلق فیلمی موفق ، باشد. شعبده باز فیلمی است جذاب و سرگرم کننده که می تواند مورد پسند طیف وسیعی از مخاطبان قرار گیرد.

سینمای ما نوشته : چند سکانس پایانی فیلم باعث شد یک شوک چند دقیقه ای بهم وارد بشه. تنها حدسی که امکان نداشت بزنم این بود که فیلم اینطور به پایان برسه. نمی خوام درباره پایان فیلم صحبت کنم چون ممکنه بعضی از دوستان فیلم رو ندیده باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر