۱۳۸۷ تیر ۱۸, سه‌شنبه

اولین فیلمی که ساخته شد


اینکه چه تعریفی از فیلم مد نظرمان باشد پاسخ متفاوتی را در برابرمان قرار خواهد داد . آنچه در زیر می آید اگرچه فیلم به معنای امروزی نباشند ، شراره های از عشق و نبوغ و ابتکارند از سینما در روزگاران گذشته . . .

در سال 1878 ادوارد مایبریج Eadweard Muybridge با پشت سر هم گذاشتن چند تصویر که توسط دوربین های متعدد گرفته شده بود با ساخت فیلم The Horse In Motion ثابت کرد که دست و پای اسبها در هنگام تاخت و تاز همزمان از زمین کنده میشود و بگونه ای به پرواز در می آیند .

در سال 1888 اولین فیلم خانگی بنام چشم انداز بوستان راندهی Roundhay Garden Scene توسط لویس پرنس Louis AiméAugustin Le Prince ساخته شد این فیلم به مدت دو ثانیه اعضای خانواده لویس پرنس را نشان می داد که شاد و شنگول در باغی در انگلستان قدم می زنند .

فیلم یک دقیقه ای سندو نیرومند Strongman Sandow را توماس ادیسون در سال 1890 ساخت و در آن مردی عضلات خود را به نمایش می گذارد . فیلم بامبول های شماره یک Monkeyshines, No. 1 را ویلیام دیکسون W.K.L. Dickso و ویلیام هیز William Heise در سال 1889 - 1888 برای ادیسون ساختند.

فیلم سفر به ماه A Trip to the Moon توسط ژرژ ملیس Georges Méliès در سال 1902 ساخته شد و مدت زمان آن چهارده دقیقه بود و اولین فیلم علمی تخیلی محسوب می شود.

فیلم سرقت بزرگ قطار اولین فیلم اکشن وسترن را ادوین استنتن پورتر Edwin S. Porter در سال 1903 برای ادیسون ساخت و مدت فیلم حدود ده دقیقه بود .






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر