۱۳۸۷ مرداد ۷, دوشنبه

Rob-B-Hood


Bo bui gai wak

Robin-B-Hood

Project BB

بچه دزدهای مهربون

لَله های اجباری

دایه های اجباری

نویسنده : جکی چان Jackie Chan

نویسنده فیلمنامه : کم لان یوئن Kam-lun Yuen

کارگردان : برنی چان Benny Chan

بازیگران :

جکی چان Jackie Chan . . . در نقش . . . فونگ - و یا شاید تونگز Thongs

مایکل هوی Michael Hui . . . در نقش . . . لندلورد

لوئیس کو Louis Koo . . . در نقش . . . آکتاپوس

چارلین چوی Charlene Choi . . . در نقش . . . پک ین

بایو یوئن Biao Yuen . . . در نقش . . . بازرس استیو مک

ترزا کارپیو Teresa Carpio . . . در نقش . . . همسر لندلورد

متیو مدودو Matthew Medvedev . . . در نقش . . . متیو - بچه

محصول : 2006

کشور : هنگ کنگ

زبان : کانتونی چینی

رده : اکشن / کمدی / درام

مدت : 136 دقیقه

نمایی از داستان : سه دزد بچه شیرخواره ای را می ربایند اما با دردسر هایی مواجه می شوند که تصورش را نکرده بودند . . .

This Film on IMDb

----------------------------------

در حاشیه :

جکی چان می گوید : چرا تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم ؟ خوب بعد از آن همه سالهایی که در نقش پلیس ها و بازرس ها و پلیس های قدر قدرت و سی آی ا و مانند آن بازی کردم خواستم کاری متفاوت ارائه دهم . فکر می کنم زمانه قدری عوض شده است . وقتی به هنگ کنگ برگشتم خواستم چند تا فیلم بسازم که شانس ساختنش را در امریکا یا جای دیگر نداشتم ، شخصیتی متفاوت . برنی چان پیشنهاد کرد تا در نقشی شریر ظاهر شوم ، من فکری کردم و گفتم چرا نه ؟ در طرح اولیه خیلی رذل بودم اما در پایان آنرا به آدمی خوب تغییر دادم . . .

این اولین باری بود که فیلمی را با بچه ساختم و البته آخرین بار ؛ وقتی فیلمی با یک شیر یا ببر یا یوز پلنگ می ساختم ، رام کننده ای کنار خود داشتم که با شلاق تعلیمی اش به حیوان می فهماند کی بنشیند یا بپرد ؛ در حقیقت وقتی بچه شیطنت یا نافرمانی می کرد فقط می توانستم تصور کنم که با شلاق ادبش می کنم ، بدیهی است که این فقط فکر و خیال من بود و می دانستم که نمی توانم چنین کاری را انجام بدهم ، هاهاها . . . ! برگردیم به دنیای واقعی . . .

متیو کوچولو آن روزها فرمانروا بود و می توانست هر کاری دوست داشت انجام بدهد . ما چراغ ها را خاموش می کردیم تا او گرمش نشود و کمترین کار این بود که موقع خواب او همه باید ساکت می شدند .

ما باید با استفاده از هر سه دوربین نماهای متیو را می گرفتیم چون ممکن بود فرصت مناسب ادای او را از دست بدهیم و متحمل مخارج بیشتری شویم . با نگرانی به پولهایی که دور ریخته می شد تا چیزی از متیو گرفته شود می نگریستم . به صدای چرخش دوربین ها گوش می کردم و چهره بیحس متیو را تماشا می کردم . البته وقتی دوربین ها از حرکت می ایستادند متیو پر از زندگی و شور و حال می شد . ماموریتی بسیار مشکل بود و بقول ضرب المثل چینی Qian Jin Nan Mai Ta Yi Xiao – یعنی با یک من عسل هم دهنش شیرین نمی شد .

در طول ماههای فیلمبرداری ، متیو صاحب دو دندان جلویی شد و ما مجبور شدیم از تکنیکهای کامپیوتری برای محو کردن دندانهایش استفاده کنیم .

در سینما این عقیده وجود دارد که Xiao Hai Gen Gou, Ma Gen Jiao Tou Dou Bu Neng Pai – یعنی تا بچه ها و سگها و اسب ها و استادان کونگ فو دستور العمل ها را موقع فیلمبرداری بخوبی رعایت نکنند ، بهترین کار حذف آنها از فیلم می باشد . . .

پس از فیلمبرداری تازه پی بردم که بابا و مامانم چه زحمات طاقت فرسایی برایم کشیده اند . اغلب مردم احتمالا مثل من هستند و به سختی هایی که والدینشان در هنگام کودکی برایشان متحمل شده اند فکر نمی کنند . برای همین ، میخواهم همه خوانندگانم را تشویق کنم تا به زحماتی که والدینشان برایشان کشیده اند بیندیشند و از آنان قدردانی نمایند .

بر گرفته از سایت جکی چان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر