۱۳۸۷ مرداد ۱, سه‌شنبه

آشوب Chaos


Hit & Blast

کائوس

آشفتگی

بی نظمی

هرج و مرج

نویسنده و کارگردان : تونی گیگلیو Tony Giglio

بازیگران :

جیسون استتهم Jason Statham . . . در نقش . . . کاراگاه کوئنتین کانرز

رایان فیلیپ Ryan Phillippe . . . در نقش . . . کاراگاه شین دکر

وسلی اسنایپس Wesley Snipes . . . در نقش . . . لورنز / جیسون یورک

هنری Henry Czerny . . . در نقش . . . مارتین جنکینز

جاستین وادل Justine Waddell . . . در نقش . . . کاراگاه تدی گلوی

محصول : 2005 یا 2006

کشور : کانادا ، انگلستان ، امریکا

زبان : انگلیسی

رده : اکشن ، جنایی ، درام ، مهیج

مدت : 106 دقیقه

نمایی از داستان : دو کاراگاه ماموریت می یابند تا سارقین بانکی را دستگیر نمایند . . .

-----------------------------------

و نوشته اند :

از ars :

در آشوب مي گن علي رغم وجود بي نظمي ظاهري، نظمي در پشت تمام پديده هاي پيچيده اي كه مشاهده مي شود وجود دارد. مثلاً در معادلات غير خطي مي توان با يك تغيير متغير مشاهده نمود كه چه نظم غير قابل باوري پشت نتايجي كه به ظاهر بي نظم بود وجود دارد. علت اصلي اين پديده غير خطي بودن مساله مورد بررسي است. در مسايل غير خطي اثرات خيلي كم باعث ايجاد تغييرات باور نكردني در آتي خواهد شد كه اين بررسي اولين بار توسط لورنز كه يك هواشناس بود انجام شد.
. .

از هنر فیزیک :

. . . نظریه آشوب در ابتدا تنها یک نظریه بود. ( hypothesis ) اما مطالعات بعدی آن را به یک تئوری تبدیل کرد. مطالعات بیشتر آن را به حد علم نیز رساندند. به طوری که امروزه از آشوب در معماری و عمران نیزاستفاده می شود. چرا که یکی از اصولی که این علم بیان می کند این است که هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. به دلیل این که حیات راه خود را خواهد یافت. حتی اگر با دقت بسیار زیاد شرایط را کنترل کنیم، به این دلیل که خود ما نیز جزئی از مساله هستیم ، دچار اشتباه خواهیم شد. . . متن کامل

--------------------------------------

از : peyman yahoo 360

واژه ی آشوب در بسياري از مقالات معماري كه در سالهاي اخير به چاپ رسيده است به چشم مي خورد. قبل از آنكه ادلورنز نظريه آشوب را طرح كند ، انديشمندان تمامي پديده هاي جهان را تصادفي يا جبري مي پنداشتند، اما لورنز نظريه اي را مطرح كرد كه به تبع آن، برخي از پديده هاي جهان و چه بسا بسياري از آنها، ظاهري تصادفي داشته اما در واقع تابع قواعد بسيار پيچيده اي هستند . . .

امروز دانشمندان اين نظريه را در انواع ديگري از پديده ها كه اثرات غير خطي دارند، بسط داده اند. حتي موقعيت ستارگان كه زماني به عنوان نمونه اي از پديده هاي قابل پيش بيني محسوب مي شدند اكنون تا حدود زيادي جز و پديده آشوب به حساب مي آيند و تمامي آنها در مقابل تغييرات كوچك حساسيت نشان مي دهند و با تبديل رفتار آنها به حالتي تصادفي، وضعيتي غيرقابل پيش بيني پيدا مي كنند. با اين حال اين پديده ها در واقع تصادفي نيستند، بلكه قوانين حاكم بر آنها به حدي پيچيده است كه شباهت زيادي به تصادف دارند.
آشوب عنواني ست كه جيمز بورك ، رياضيدان آمريكايي در سال 1975 بر اين حالت نهاد و آن را پديده اي بينابين نظم و تصادف محض دانست. اينكه يك پديده ظاهرا تصادفي را چه هنگام مي توان آشوب دانست مسئله مهمي است. دانشمندان در تشخيص حضور آشوب و شدت آن، راه هايي را يافته اند كه تا اندازه زيادي دامنه پيش بيني هاي آن را پوشش مي دهد. .

تلاش هاي زيادي براي يافتن پديده آشوب در مدارك اقتصادي كه ظاهري تصادفي دارند نيز انجام شده است. رفتار تصادفي قابل بررسي در اموري نظير توليد ناخالص ملي يا نرخ تبادل ارز وجود دارد كه به صورت بالقوه قابل پيش بيني ست. به طور كلي پژوهشگران در حال بررسي پديده آشوب در حوزه هاي مختلفي از علم هستند و اين امر تبديل به يك حالت عمومي شده است.
اما تاثير آن در هنر و معماري نه به شكل علمي آن بلكه به عنوان يك روش طراحي بوده است. عده اي از هنرمندان اين روش را در طراحي به اين ترتيب به كار مي گيرند كه اطلاعاتي را به رايانه داده و امر طراحي را به خود رايانه واگذار مي كنند.
اتفاقي كه مي افتد روشي شبيه به پديده هاي موجود در طبيعت است. در واقع اين روش طراحي الگوي خود را از پديده هاي مشابه در طبيعت كه طبق قاعده آشوب عمل مي كنند اقتباس كرده است. هنرمندان از همان دهه 60 آثاري را خلق كردند كه ظاهري تصادفي داشته باشد، اما تابع قواعد بسيار پيچيده اي هستند كه حتي ممكن است خود هنرمند نيز آگاهي كاملي از آن نداشته باشد . متن کامل

-----------------------------------

از naghdefilm.blogfa :

. . . بی نظمی از جمله فیلم های زیبا و پر کششی است که با داستانی پبچیده بیننده را تا لحظات پایانی پای فیلم میخکوب می کند . شما در لحظه لحظه این فیلم درباره ي واقعه بعدی حدس خواهید زد و دیری نمی گذرد که متوجه اشتباه خود خواهید شد . هر لحظه مي گوييد : حالا فهمیدم ....! اما این جمله را تا وا پسین دقایق فیلم خواهید گفت . حتی بعد از پایان فیلم هم در مورد ارتباط شخصیت ها بین بینندگان اتفاق نظر وجود ندارد . بی نظمی به این دید که فقط يک فیلم دیده باشید ، فوق العاده جذاب و سرگرم کننده است .. . متن کامل

-------------------------------------

This Film on IMDB

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر