۱۳۸۷ تیر ۲۹, شنبه

عنصر پنجم The Fifth Element


The 5th Element

نویسنده و کارگردان : لوک بسون Luc Besson

بازیگران :

بروس ویلس Bruce Willis . . . در نقش . . . کربن دالاس

گری الدمن Gary Oldman . . . در نقش . . . جین بپتیست امانوئل زورگ

ایان هلم Ian Holm . . . در نقش . . . پدر ویتو کورنلیوس

میلا یوویچ Milla Jovovich . . . در نقش . . . لیلو

کریس تاکر Chris Tucker . . . در نقش . . . روبی راد

محصول : 1997

کشور : فرانسه

زبان : انگلیسی ، سوئدی ، آلمانی
رده : اکشن ، رمانتیک ، علمی تخیلی ، مهیج

مدت : 126 دقیقه

نمایی از داستان : در سال 2263 راننده یک تاکسی هوایی ، ناخواسته در گیر مبارزه بین خیر و شر می شود . . .

و نوشته اند :

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد.

زندگینامه میلایوویچ :

او زمانی که ۵ سال بیشتر نداشت به همراه خانواده اش به مرکز ایالت کالیفرنیا یعنی ساکرامنتو کوچ کرد . میلا به دلیل چهرهٔ زیبا و معصومش و چشمان آبی رویایی اش (وهمین طور شهرت مادرش) خیلی زود توانست توجه فعالان صنعت مدلینگ را به خود جلب کند.او کار مدلینگ حرفهٔ خود را از سن ۱۱ سالگی آغاز کرد و به دلیل زیبایی خدا دادی خیلی زود عکس‌های او جلد تمام مجلات مد و مدل ایالات متحده را پوشش داد . . .

در سال ۱۹۹۶ کارگردان مشهور فرانسوی لوک بسون از میلا برای بازی در فیلم عنصر پنجم دعوت کرد.در این فیلم میلا در کنار ستارگانی چون بروس ویلیس و گری اولد من قرار گرفت. فیلم داستانی را در قرن بیست وسوم روایت می‌کرد. ساختار و داستان حیرت انگیز فیلم کارگردانی خوب لوک بسون قرار گرفتن در کنار ستارگانی چون بروس ویلیس ، گریم زیبای میلا (با آن موهای نارنجی رنگش و آن زبان بیگانه و لباس زیبایش) همه وهمه دست به دست هم دادند تا این فیلم یکی از پر فروش ترین وموفقیت آمیز ترین فیلم‌های سال شود.اما موفقیت این فیلم در واقع بیش از همه موفقیت میلا بود چرا که با این فیلم توانایی او به عنوان یک بازیگر اکشن به دنیا شناسانده شد.

متن کامل

از kherse 's Site :

واما عشق ... لوک بسون در فیلم عنصر پنجم بخوبی مفهوم گمشده انسان رو و نقشش رو تبیین کرده . البته من کم مایه تر از اونی هستم که بخوام در این مورد اظهار نظر کنم. اما باید عرض کنم که خودم خاطره ای تلخ از عشق برام باقی مونده ولی با این حال تصور میکنم بقول قدیمی ها عناصر چهارگانه فقط با مایه عشق تونستن طبیعت رو بنا بگذارن .

از پیک تندرستی :

کلونینگ یا شبیه ‌سازی از چند دهه قبل که ساختن فیلم‌های تخیلی در هالیوود رواج پیدا کرد ، تبدیل به یکی از موضوعات مورد علاقه فیلمسازان شد. آن‌ها که دیگر از پرداختن به موضوع دوقلو‌هایی که یکدیگر را گم می‌کنند خسته شده بودند، این موضوع را به بالیوود سپردند تا فیلمسازان هندی از خجالتش در بیایند و خودشان سراغ پدیده‌ جذاب‌تری رفتند: تکثیر، شبیه‌سازی و ساختن بدل شخصیت‌ها؛ و با روش‌های مختلفی هم با این موضوع بازی کردند. بعضی از این فیلم‌ها لحن شوخی و نگاه مثبتی به قضیه داشتند ولی اغلبشان شاید به خاطر ترس‌هایی که در این مورد وجود داشته و دارد، نگاهی تیره و منفی به پدیده کلونینگ داشتند. در بسیاری از این فیلم‌ها، کلونینگ به عنوان نوعی دخالت در کار آفرینش به تصویر کشیده شده که عواقب شومی در پی دارد .

در فیلم عنصر پنجم برای اولین بار به مسأله شبیه ‌سازی با دیدی مثبت نگاه می‌شود و کلونینگ کمک می‌کند تا زمین نجات پیدا کند : سفینه موجوداتی که وظیفه دارند زمین را نجات بدهند، توسط دانشمندان منفجر می‌شود و فقط قسمتی از بدن یکی‌شان باقی می‌ماند. داستان فیلم مثل همیشه در زمان آینده اتفاق می‌افتد و دانشمندان می‌توانند با کلون کردن DNA آن، ظرف چند ثانیه شبیه ‌سازی کنند. در این فیلم، عشق همان عنصر پنجمی است که قرار است زمین را نجات بدهد.

متن کامل

This Film on IMDB

۵ نظر:

  1. قابل توجه همه ی دوستان

    وبگاه http://mbc-persia.com، پایگاه رسمی ام بی سی پرشیا نیست. بنابراین به هیچ وجه پیشنهادات و انتقادات کاربران از طریق این وبگاه به گوش مسئولین ام بی سی نمی رسد. این وبگاه صرفاً به وسیله ی هواداران این شبکه ایجاد شده است و ارتباطی با گروه چند رسانه ای ام بی سی ندارد. همینک وبگاه رسمی ام بی سی پرشیا به شرح زیر است که امتیاز آن به وسیله ی شرکت
    PBC Tapesh
    خریداری شده است و هنوز تحت بازسازی است
    www.mbcpersia.com

    در حال حاضر لازم است دوستان انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق بخش فارسی العربیه – یکی از محصولات ام بی سی – بفرستند تا مسئولین مربوطه بتوانند آن ها را ببینند
    http://www.alarabiya.net/articles/2008/07/02/52468.html

    با سپاس فراوان
    وب پدر

    پاسخحذف
  2. دوست وب نویس گرمی، چند پیشنهاد برای بهتر شدن وب نوشت جالب شما دارم که امیدوارم برای شما مفید واقع شود:

    1- برای انتشار این وب نوشت بهتر است از Wordpress.com استفاده کنید. از طریق این خدمت می توانید یک وب نوشت برتر و کاربر پسند تر ارائه دهید. وردپرس از بلاگر برای وب نویسان فارسی زبان بهتر است. ورد پرس قالب های استاندارد تری برای فارسی زبانان دارد و امکانات بیشتر و حرفه ای تری را ارائه می دهد.

    2- سعی کنید با نام خودتان نوشتارها را منتشر کنید. استفاده از نام «ام بی سی پرشیا» برای وب نوشت شما غیر قانونی است و قانون کپی رایت را نقض می کند. بهتر است از یک نام مثل «هواداران ام بی سی پرشیا» و یا « برنامه های ام بی سی پرشیا» و ... استفاده کنید و با نام خودتان مطالب را امضا کنید.

    من در وب نوشت رقص بر بام پریشانی به عنوان وب نویس میهمان می نویسم:

    http://DOWR.wordpress.com

    در صورت تمایل می توانید پیوند «رقص بر بام پریشانی» را روی وب نوشت خود قرار دهید و با من تماس بگیرید.

    با سپاس فراوان.

    پاسخحذف
  3. در پاسخ به وب پدر
    هرچند mbc پرشیا متفاوت با mbcpersia و آنهم با تلفظ ام بی سی پرژیا می باشد اما برای رفع هر گونه سوء تفاهم از نام پرشیا استفاده خواهم کرد .
    با سپاس از شما

    پاسخحذف
  4. درود، خواهشمندم تصحیح بفرمایید:

    عنصر پنجم محصول سال 1997 است!

    با سپاس.

    پاسخحذف