۱۳۸۷ مرداد ۱۳, یکشنبه

دختران مادی

دختران  پولکی/ دختران سطحی / دختران مادیگرا/ دختران جاه طلب/ Material Girls
نویسندگان :
جان کوینتنس John Quaintance
جسیکا اتول Jessica O'Toole
کارگردان : مارتا کولیج Martha Coolidge
بازیگران :
هیلاری داف Hilary Duff . . . در نفش . . . تنزی
هیلی داف Haylie Duff . . . در نفش . . . اوا
ماریا کونچیتا الونزو Maria Conchita Alonso . . . در نفش . . . اینس
انجلیکا هوستن Anjelica Huston . . . در نفش . . . فبیلا
لوکاس هاس Lukas Haas . . . در نفش . . . هنری
محصول : ۲۰۰۶
کشور : امریکا
زبان : انگلیسی
رده : کمدی / خانوادگی / رمانتیک
مدت : ۹۷ دقیقه

نگاهی به فیلم:
 تنزی و آوا مارچتا دختران مالک یکی از بزرگترین و مشهورترین شرکتهای تولید محصولات آرایشی هستند: شرکتی به نام «مارچتا» که در عرصه تولید لوازم آرایش همچنان جلوتر از رقبای خود حرکت میکند . این دو خواهر لوس و ناز پرورده بعد از مرگ پدرشان، مالک ارثیه هنگفت او شده و به معنای واقعی در ثروت و خوشی های کاذب غرق می شوند. اما حادثه ای زندگی راحت و بی دردسر آنها را دگرگون میکند و آن پیچیدن شایعه ای میان مشتریان آنهاست که موجب می‌شود تا همه از آنها رو برگردانند.
شایعه ای که می‌گوید محصولات آنها برای پوست و سلامتی مضر بوده و استفاده از آنها برای مردم خطرناک است. ظاهرا چند تن از مشتریان آنها به خاطر استفاده از مواد آرایشی شرکت «مارچتا» دچار ناراحتی های پوستی شده اند.این اتهام موجب می‌شود که شرکت «مارچتا» طی مدت کوتاهی ورشکست شده و بدهی های هنگفتی بالا آورد. تنزی و آوا که از این حادثه بسیارشوکه شده اند‌، با ناباوری شاهد حراج اموال و از بین رفتن ثروت خانوادگی شان می‌شوند.
در این میان عده ای از کارمندان شرکت و حتی سرپرست و مدیر داخلی آن به این دو خواهر پیشنهاد می‌دهند تا شرکت «مارچتا» را به رقیب قدرتمند و همیشگی شان واگذار کرده و بفروشند. صاحب شرکت رقیب که زنی به نام فابیلا است، مصر است تا از فرصت استفاده کرده و برای همیشه یکه تاز میدان تجارت شود . اما تنزی و آوا قبول نمیکنند.آنها به هیچ وجه دوست ندارند تا با فروش شرکت موجب شوند تا نام پدر فقیدشان از عرصه تنجارت آرایش حذف شده و نام دیگری جایگزین نام «مارچتا» شود.تنزی و آوا زندگی جدیدی را شروع میکنند در حالی که اینبار نه تنها ثروتمند نیستند بلکه کاملا فقیر و بی پول شده اند.آنها مجبور میشوند تا هرکاری انجام دهند تا زندگیشان بچرخد و گرسنه نمانند. در این میان پیشخدمت سابق آنها که هنوز ترکشان نکرده به آنها دلداری داده و مراقبشان است. خواهران مارچتا که به کار سخت عادت ندارند کم کم خود را با زندگی جدید وفق داده و با دو پسر جوان به نام های ریک و هنری آشنا شده و به مفهوم تازه ای از عشق و زندگی دست میابند. آنها خیلی زود میفهمند چیزی که در زندگی اهمیت دارد عشق و محبت است نه پول و ثروت. تنزی و آوا به کمک دوستان جدید خود ، این بار میکوشند تا به همت و تلاش خود مجددا به ثروت و شهرتی دست یابند که قبلا راحت و بدون دردسر آنرا به ارث برده و قدرش را نمیدانستند.
فیلم کمدی دختران مادی که از ۱۸ آگوست سال جاری در سینماهای آمریکا به نمایش درآمده به عقیده منتقدین معروف این کشور با نگاه به فیلم ارین براکوویچ ساخته شده که با بازی هنرپیشه اسکاری جولیا رابرتز در سال ۲۰۰۰ اکران شد. فیلم در آن سال توانست جوایز معتبر زیادی از جمله اسکار بهترین بازیگر زن را برای جولیا رابرتز به ارمغان آورد و در جهار رشته بهترین فیلم ، بهترین کارگردان ، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد مکمل نیز کاندیدای اسکار شود.

هیلاری داف و خواهرش هایلی که در این فیلم نیز نقش دو خواهر را ایفا میکنند به زیبایی توانسته اند تا از پس یک بازی خوب و روان برآیند. داستین برنارد منتقد آمریکایی در این باره میگوید : «خواهران داف به زیبایی فراز و نشیب های زندگی خواهران مارچتا را به نمایش گذاشته اند.شاید نمایش زندگی افراد ثروتمند چندان برای آنها مشکل نبوده چون علاوه بر آنکه خودشان مصداق آن گونه زندگی هستند ، الگوهای زیادی چون خواهران هیلتون و یا ویلسون را پیش رو داشتند، اما قطعا نمایش یک زندگی فقیرانه کار مشکلی بوده است.» دختران مادی جدیدترین ساخته مارتا کولیگ ، فیلمساز 60 ساله آمریکایی است که از سال ۱۹۷۲ تا کنون در این حرفه فعالیت دارد.        از گفتارنما
 از ویکی پدیا :
هیلاری ارهارد داف  معروف به هیل متولد ۲۸ سپتامبر ۱۹۸۷، هنرپیشه، خوانندهٔ پاپ، ترانه‌سرا و تاجر آمریکایی است. او پس از به شهرت رسیدن با ایفای نقش اصلی یک برنامهٔ تلویزیونی به نام «لیزی مک‌گوایر»، به بازی در فیلمهای سینمایی روی آورد و در سه فیلم به نامهای «دوجینش ارزانتر است» و «لیزی مک‌گوایر» در سال ۲۰۰۳ و «داستان یک سیندرلا»  در سال ۲۰۰۴ خوش درخشید. داف به سرعت پلهای ترقی را طی نمود به طوری که گفته می‌شود در سال ۲۰۰۵ بالغ بر ۱۵ میلیون دلار از فعالیت‌های خود در هالیوود بدست آورده‌است.

او با هدف گسترش دامنهٔ کاری و نشان دادن استعداد و توانایی‌های درونی خویش تصمیم به پا نهادن به دنیای موسیقی پاپ گرفت که حاصل آن سه آلبوم دارای گواهی‌نامه پلاتین از انجمن صنعت ضبط آمریکا  و فروش بیش از سیزده میلیون نسخه از آلبوم‌هایش می‌باشد. نخستین آلبوم ضبط شده او در استودیو، با نام «دگردیسی»در سال ۲۰۰۳ میلادی گواهی‌نامهٔ پلاتین سه‌گانه را به‌دست آورد و او با دو آلبوم پلاتین دیگر، «هیلاری داف» (۲۰۰۴) و «تحت تعقیب»در سال ۲۰۰۵ به فعالیت خود ادامه داد. آلبوم اخیر داف به نام «وقار» در ماه آوریل ۲۰۰۷ به بازار ارائه شد و در ماه اوت همان سال، موفق به دریافت گواهی طلایی گشت.

او همچنین خط تولید لباسی را به نام اجناس هیلاری داف ارائه نمود و مشترکاً با کمپانی تولید لوازم آرایشی الیزابت آردن، یک عطر انحصاری به بازار عرضه کرد. نام هیلاری و مادرش در لیست تهیه‌کنندگان فیلم «دختران مادی‌گرا» به ثبت رسیده است. فیلم حادثه‌ای «تجارتخانه جنگ» و انیمیشین کمدی «جنگ خوراکی‌ها!» از فیلمهای درحال ساختی می‌باشند که او در آنها به ایفای نقش می‌پردازد.
درسال ۲۰۰۶ هیلاری به همراه خواهرش هیلی برای بازی در فیلم «دختران مادی‌گرا»  دعوت شدند. فیلمی که موفقیت چشمگیری در بر نداشت. سود فروش این فیلم به ۱۶ میلیون دلار رسید. این فیلم به کارگردانی مارتا کولیج و درخشش خواهران داف به همراه بود. در این فیلم هیلاری و هیلی نقش دو خواهر ثروتمند را ایفا می‌کنند که پس از مرگ پدرشان شرکت مربوط به آنها به طور مرموزی در حال ورشکستگی است. هیلاری با بازی زیبای خود در این فیلم برندهٔ دو جایزه شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر