۱۳۸۷ مرداد ۳۰, چهارشنبه

پل سن لویی ری The Bridge of San Luis Rey

نویسنده وکارگردان : مری مک گاکیان Mary McGuckian The Bridge of San Luis Rey

بر اساس رمانی اثر تورنتون وایلدر Thornton Wilder

بازیگران :

رابرت دنیرو Robert De Niro . . . در نقش . . . اسقف پرو

اف مورای ابراهام F. Murray Abraham . . . در نقش . . . نايب‌ السلط‌نه‌ پرو

گبریل برن Gabriel Byrne . . . در نقش . . . برادر جونیپر

جرالدین چاپلین Geraldine Chaplin . . . در نقش . . . رئيس‌ صومعه‌ زنان‌ تارك‌ دنيا

امیلی دوکن Émilie Dequenne . . . در نقش . . . دوریاRobert De Niro کلارا

محصول : 2004

کشور : اسپانیا / انگلستان / فرانسه

زبان : انگلیسی

رده : درام

مدت :120 دقیقه

نمایی از داستان : به نقل از مرکز پژوهشهای مسیحی : صحنه رویدادها ، کشور پرو در قرن هجدهم است که در آن هنگام مستعمره اسپانیا بود ، محور داستان نیز تلاش های یک راهب به نام برادر جونیپر برای یا فتن دلیلی مذهبی برای مرگ پنج نفر است که بر اثر فرو ریختن پلی قدیمی در یک دره سقوط کرده اند . از آنجا که راهب مذکور که از شاهدان حادثه بوده نتایج تحقیقاتی را که طی شش سال انجام داده در دادگاه ارائه می کند ، سرگذشت های شمار زیادی از شخصیت ها به صورت فلاش بک نشان داده می شود
. . .

در کانون داستان یک ماجرای عشقی بین فرماندار استعمارگران آبراهام و بازیگری زیبا و خدمتکار پیلار لوپزدی آیالا در لیما وجود دارد . رابطه نایب السلطنه با اسقف اعظم و دیکتاتور منش لیما نیز مساعد است و این اسقف کسی است که از تحقیقات برادر جونیپر ناراضی است .. .

This Film ON IMDb

در حاشیه :

به نقل از روزنامه شرق :

تورنتون وايلدر داستان سرا و نمايشنامه نويس برجسته آمريكايي است كه در سال ۱۹۳۸ با خلق نمايشنامه معروف خود شهر ما Our Town موفق به دريافت جايزه پوليتزر شد. او قبل از آن در سال ۱۹۲۷ رماني جنجال برانگيز با عنوان پل خليج سن لوئيس ري را به رشته تحرير درآورد كه به تقابل سرنوشت، عدالت و نوع پرستي مي پردازد. داستان سرنوشت پنج مسافري است كه از روي پلي كه به استواري شهرت دارد مي گذرند و ناگهان پل مي شكند و اين پنج نفر به خليج سقوط مي كنند. داستان حالتي روايت گونه دارد و كشيشي به نام برادر جانيپر راوي آن است كه سرنوشت تك تك اين قرباني ها را روايت مي كند و سعي در شرح عملكرد قدرت الهي در سرنوشت آدمي دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر