۱۳۸۷ مرداد ۲۱, دوشنبه

من ، تو و ام بی سی پرشیا

چند نکته لازم است در باره ام بی سی پرشیا و کانال های پارسی دیگر با دوستان گرامی بگویم :

با امکانات مدرن و با هزینه نسبتا نه چندان زیاد و چشمداشت به بهره وری کوتاه مدت آنگونه که امروز بسیاری از اشخاص کانال های ماهواری گوناگونی دارند ، بزودی هر کسی نیز می تواند مانند داشتن یک وبلاگ یک کانال ماهواره ای شخصی هم داشته باشد و البته آنکه بامش بیش ، برفش نیز بیشتر .

اگر به سرعت رشد تکنولوژی در زمینه کامپیوتر و ماهواره و باز شدن کانال های جدید در هر ماه در دهه اخیر نظری بیفکنیم متوجه خواهیم شد که این تنها آغازی کوچک است از سیلی خروشان که بزودی خانه ها و شهر ها را خواهد شست و چشم ها را نیز.

به یقین در فردایی نزدیک شاهد خواهیم بود کانال های ماهواره ای بدون نیاز به دیش و با امکانات جدیدتری برای دیدن و شنیدن و گفتن دو سویه در کوچه و خیابان و اداره و خانه و مدرسه و ماشین و اینور و آنور در دسترس عموم قرار خواهد گرفت .

آنهایی که هنوز به فیلترینگ ایمان دارند و زور و شرطه و شحنه و جمع آوری دیش و کیش ، باید به خود آیند و فرهنگ را قدرت بخشند و خرد را و دانش و بینش را .

ام بی سی پرشیا حرکت جدید و جدی تری را در ارتباط با یک نیاز پارسی گویان آغاز کرده که اگر موانعی که همگان دانند نبود می توانست این حرکت سالها پیش در ایران شروع شود و کلیدش بدست ایرانی باشد . دیدن برنامه ها و مسابقات و اخبار بیطرف و فیلم و سریالهای جذاب یکی از ارزانترین تفریحات و نیاز های بنی بشری است و پارسی گویان پراکنده در نقاط گوناگون زمین البته که ترجیح میدهند با زبان مادریشان این ارتباط را برقرار نمایند .

بیشک ام بی سی و بی بی سی و وی او ای و دیگران که این نیاز را درک می کنند و تلاش خواهند نمود تا از آن بهره ای نیز برند ، کانال های جدید و برنامه های رنگین تری را عرضه خواهند کرد .

این وبلاگ نیز در همین راستا می کوشد بی تفاوت در برابر این حرکت جدید جهانی نباشد هر چند که هنوز ناتوان از سخن گفتن است و چون ام بی سی پرشیا دوران شیرخوارگی خود را طی میکند.

در پایان از همه دوستان هم اندیش و دگر اندیش می خواهد در این زمینه ساکت و بی تفاوت نباشند ، با ارسال نظرات و نوشته ها و دیدگاهایشان در وبلاگ ها و وبسایت ها و روزنامه ها و هر جا که بتوان حرفی زد و با ایجاد سایت و وبلاگهای جدید بکوشند تا این حرکت را بسویی که صحیحتر می دانند و به آن تمایل دارند بکشانند .

در حاشیه :

این وبلاگی است مستقل و شخصی ، پس لازم نیست لباس فرم بپوشد و شق و رق و خبردار و گوش به فرمان باشد ؛ و گرچه با نظر اکثریت دکتر ها هم موافقت دارد که نمک ام المرض است اما همچنان دوست دارد این چاشنی را سر سفره اش داشته باشد و گاهی هم خواسته و ناخواسته آش شور بپزد .

باقی بقایت جانم فدایت

Wave

۴ نظر:

  1. فيلمهاي ام بي سي پرشيا اغلب به درد نخورند.بهترين فيلمها را2 و مكس و اكشن پخش ميكنند.نميدانم چرا مدير ام بي سي اكثر فيلمهاي سطح پايين را از پرشيا پخش ميكنند؟ منتظر جواب هستيم .

    پاسخحذف
  2. یک فیلم خیلی وقت پیش پخش کردید به نام note book من 1 نسخه از این فیلم رو میخام.اگه هم امکان داره باز هم پخشش کنید.ممنون.قبلا هم ایمیل زدم اما جوابی ندادید.

    پاسخحذف
  3. یک فیلم خیلی وقت پیش پخش کردید به نام note book من 1 نسخه از این فیلم رو میخام.اگه هم امکان داره باز هم پخشش کنید.ممنون.قبلا هم ایمیل زدم اما جوابی ندادید.ایمیلم هم:eiman_it@yahoo.com هستش.منتظر جوابتونم.

    پاسخحذف